Totaal aantal GPStroutes

Uitleg over Rss

Add to Google

:: Fietsroute in de provincie Zuid-Holland ::

Naam v/d route: Langs gras en glas
Startplaats: De Lier
Afstand: 37 km
Geplaatst op: 21-11-2007
Start CoŲrdinaat: N 51.979968   -   E 4.239521
Racefiets? Deze route is geschikt om te rijden met de racefiets
Langs gras en glas Langs gras en glas is een fietsroute die gaat door het fraaie gebied midden-delfland en een stuk van het evenzo mooi westland.

Het eerste deel van de route voert over de oude trambaan richting schipluiden waarover vroeger de producten uit het westland zoals tomaten en komkommers per trein naar delft vervoerd om daar verder te worden verhandeld.
Dit is nu een fraai fietspad.

Langs gras en glas

De weg word vervolgd langs de vlaardingesvaart waarna we uitkomen in de eeuwenoude polders rond schipluiden.
Ook word er hier langs het al 40 jaar liggende trace van de A4 gereden.

Na het dorp schipluiden gepasseerd te zijn gaat de route richting westland. Het eerste gehucht wat word aangedaan is ’t woudt met zijn eeuwenoude boerderijen en kerkje.

Langs gras en glas
Op de rit komen we langs gedateerde en langs hypermoderne tuinbouwbedrijven. Het laatste stuk naar de lier voert over kleine weggetjes met schitterende vergezichten.

Onderweg zijn er voldoende horeca en rustgelegenheden geparkeerd kan worden bij voetbalvereniging lyra aan de veiligweg (gratis)

Deze GPSroute is u aangeboden door:     K.Smits

Aantal reacties op Langs gras en glas : [2]

23-11-2007 Ruud E
Ik heb vandaag (23 nov) de route op de racefiets gereden en ik ben er erg enthousiast over. Vrijwel de hele route gaat over mooi (autoluw) asfalt, vaak over vrijliggende fietspaden. Een klein stukje is echter af te raden op de racefiets. Net buiten Vlaardingen (pal langs de Vlaardingervaart, tussen de Holyweg en de Willemoordseweg) is er over lengte van een paar honderd meter een onverhard zeer smal paadje in de route opgenomen. Beter is het om daar een stukje afstand van de vlaardingervaart te nemen en een gloednieuwe geasfalteerde weg te volgen. (tussen N51 56.281 E4 19.807 en N51 56.566 E4 19.392 om precies te zijn.) In november kan het door modder op de weg, veroorzaakt door (land-)bouw activiteiten wel hier en daar een beetje nat en glad zijn.
Maar verder een prima route die ik zeker nog vaker ga rijden!

2-12-2007 k.smits
ik ben de maker van deze route
even ter informatie:
bijna op het einde van deze route vanaf de lange broekweg over de brug rechtsaf de noordlierweg/kanaalweg oprijden dus niet linksaf de hoge noordweg, daar heeft in het verleden een brug gelegen maar deze is nu vervangen.