Totaal aantal GPStroutes

Afstand: 24 km
Geplaatst op: 01-01-2003
Start CoŲrdinaat: N 52.126343   -   E 4.433350
De "Vliet en Wassenaarroute" start bij station Voorschoten en voert daarna langs "binnenweggetjes" (auto-vrij/-luw) richting recreatiegebied Vlietlanden, een voormalige zandwinningsput waar omheen ettelijke jaren geleden bossages etc. zijn aangelegd. In het zomerseizoen kunnen hier bootjes worden gehuurd, er is een dagcamping en er zijn plannen voor het bouwen van vakantiebungalows. De route volgt de omtrek van de plas en voert langs de Vliet terug; een klein deel (Kniplaan) wordt dubbel gereden. Er is hier een goed restaurant aan de oever van de Vliet. Na het uitrijden van de Kniplaan wordt weer de tunnel onder de weg door genomen en vervolgt de route zich naar links; kort daarna is er rechts de uitspanning Ome Nick; altijd goed voor een eenvoudig maal of gewoon een ijsje. Op mooie dagen is het er altijd druk, dus niet te missen! Kort daarna voert de route weer het polderlandschap in langs met bomen omzoomde laantjes en duikt na een tunneltje onder de spoorlijn Den Haag-Amsterdam de veenpolder in. Langs oude landgoedterreinen, waaronder het koninklijke landgoed De Horsten (de toekomstige woonplek van de kroonprins). Zo wordt grondgebied van Wassenaar bereikt en langs een klein omweggetje gaat het verder langs de N44 waarlangs vele oude landschapsparken liggen. Via de grote kruising bij Wassenaar, vlak voordat de N44 overgaat in A44, wordt weer afgebogen naar Voorschoten. Langs de andere kant van landgoed De Horsten wordt de weg gevolgd naar station Voorschoten.

Deze GPSroute is u aangeboden door:     Marten Hoogstraat

Er zijn nog geen reacties op deze route aanwezig.