Totaal aantal GPStroutes

Afstand: 21 km
Geplaatst op: 18-03-2009
Start CoŲrdinaat: N 51.916291   -   E 4.305211
Een mooie route door Midden Delfland.

Startroute van de snelweg A20, Afrit 8, vanaf Rotterdam beneden aan rechtsaf, vanaf Maassluis beneden aan linksaf. Direkt links (Broekpolderweg), weg volgen langs parkeerplaatsen, aan het eind met de weg mee naar links, daarna rechts naar boven (Surfpad) Over snelweg, bij splitsing links aanhouden, doorrijden tot parkeerterrein bij Restaurant Krabbeplas Surfpad 50 3132TW Vlaardingen tel.010-2340755

Op de fiets weer over het viadukt van de snelweg. Daar de Broekpolder in, deze polder is in de periode van 1958 tot 1975 opgespoten met (vervuild) havenslib uit de Rotterdamse haven. Oorspronkelijk zou hier woningbouw plaats vinden maar dit is door de vervuiling niet gebeurd. Nu ligt er een mooi recreatiegebied.

Vanuit de Broekpolder steken we de Vlaardingse Vaart over, waarna we door de Holierhoekse polder rijden, een stukje van Midden Delfland met nieuwe fietspaden. Een gebied wat nog volop in ontwikkeling is.

Op het kruispunt bij De Kapel gaan we weer richting de Vlaardingse vaart. We komen langs cafe Vlietzicht waar je onder het genot van een drankje een mooie uitzicht hebt over de Vlieten. Ook kan je hier kano's, roeiboten en waterfietsen huren.

Vervolgen we onze weg dan komen we bij een veerpont die je zelf mag/moet bedienen "De Trekschuit". Hier steek je dus weer de Vlaardingse Vaart over. Aan de overkant vervolg je de weg en kom je op het fietspad wat langs het water loopt verschillende bruggetjes tegen waar je eens goed op de hoogte van de leuning moet letten. Vroeger liep er op het pad langs het water een paard wat een schip voortrok, daarom is aan de waterkant de leuning lager zodat het touw hier niet achter de brugleuning blijft hangen.

Na het water gaan we bij Maasland weer links en komen bij de Foppenplas. Een gebied wat oorspronkelijk tot 1989 voor de landbouw bestemd was, maar in 1989 is dit gebied onder water gezet en is er een mooie plas ontstaan waar je veel zeilboten zult zien.

Na weer een stukje Broekpolder komen we weer bij de startplaats bij de Krabbeplas.

Een mooie fietsroute, niet al te lang, dus voor iedereen te rijden.

Deze GPSroute is u aangeboden door:     Martin Struijs

Er zijn nog geen reacties op deze route aanwezig.