Totaal aantal GPStroutes

Afstand: 129 km
Geplaatst op: 20-05-2016
Start CoŲrdinaat: N 52.036216   -   E 4.403681
Racefiets? Deze route is geschikt om te rijden met de racefiets
Deze route begin en eindigt in Nootdorp op de parkeerplaats van restaurant molen "De Vang". Voldoende parkeergelegenheid en bij terugkomst kun je hier nog wat eten en drinken.
De route kan links en rechtsom worden gereden. Deze beschrijving is rechtsom (met de klok mee).
Je rijdt langs de Dobbeplas aan de rand van het Delftse Hout. Na een paar kilometer kom je op het eerste en het enige stukje onverhard fietspad, langs het zogenaamde Berkelse Zeth. Je duikt onder de A13 door en steekt de Schie over. Via diverse landelijke weggetjes kom je in Schiedam waar we doorsteken naar Vlaardingen naar de Maastunnel. Vlak voordat je bij de tunnel komt zie je een indrukwekkend stukje Hollands Glorie. In de Wiltonhaven liggen vaak allerlei indrukwekkende offshore Support schepen en het hoofdkwartier van de firma Mamoet is hier. Aan de andere kant van de tunnel gaat de route door Pernis en vervolgens langs de diverse raffinaderijen (o.a. Shell).
Voorbij de raffinaderijen gaat het zuidwaarts, langs de Oude Maas. Je komt langs een stukje van de oude Maas brug. De route voert langs de dijk aan de Oude Maas tot aan het veer van Rhoon. Een paar honderd meter van het veer is een cafe restaurant. Let even op de afvaarttijden. Pontje vaart niet zo vaak!. Met het pontje vaar je naar Spijkenisse. HIer blijft de route het water volgen. Eerst nog langs het Spui en vervolgens langs het Haringvliet totdat je in Hellevoetsluis komt. Veel te zien en te doen. De route voert rondom de haven. Voldoende eet- en drinkgelagen!

Vanuit Hellevoetsluis voert de route langs Rockanje en onderlangs Oostvoorne en het Oostvoornemeer. Je rijdt hier door mooi duingebied. Vervolgens gaat de route door naar de Maasvlakte 2. Je komt langs FutureLand wat de moeite waard is om te bekijken.
Een paar kilometer verder neem je de Fast Ferry naar Hoek van Holland. Let op de vertrektijden.
Vanuit Hoek van Holland voert de route zigzaggend door het Westland naar Delft. Via de Delftse Hout kom je weer terug op het vertrekpunt.

Plan je route aan de hand van de vertrektijden van de twee ferries. Vooral in de winter varen de ferries beperkt! Als je de route tegen de klok rijdt (linksom) vaart de Fast Ferry op weg naar de Maasvlakte langs een zandplaat met zeeleeuwen!

Deze GPSroute is u aangeboden door:     Jeroen Dorrestein

Er zijn nog geen reacties op deze route aanwezig.