Totaal aantal GPStroutes

Geplaatst op: 24-12-2008
Start CoŲrdinaat: N 49.690518   -   E -1.935090
Le Nez de Jobourg 12 km
De wandeling wordt ontraden bij slecht weer of erg veel wind omdat het gedeelte langs de kust erg is blootgesteld aan de elementen en de route vaak erg smal is.
Eten en drinken: Er is een restaurant en een crêperie halverwege de route in les Mouches. Alleen open in het hoogseizoen. Ook een crêperie bovenaan de Nez de Voidries
Start: op de parkeerplaats van de baai van Ecalgrain. Staat prima bewegwijzerd vanaf Jobourg

Le Nez de Jobourg
Loop vanaf de parkeerplaats naar rechts omhoog richting het gehucht Laye. De track volgt enige tijd de route des Douaniers maar komt na een paar honderd meter weer op de asfaltweg uit. Bij het huis bovenaan de weg rechtsaf, richting Merquetot.

De weg gaat verder door een aantal gehuchten en komt uiteindelijk uit bij de kust. Dan begint het prachtige deel langs de beroemde kust. Stevig klimmen en dalen langs alle Caps zoals de Nez de Jobourg en de Nez de Voidries. Bovenaan bij de Nez de Voidries is een vuurtoren en ook een Crêperie waar wat kan worden gegeten of gedronken.
Daarna volgt een afdaling van 2 kilometer naar de parkeerplaats van de baai van Ecalgrain.

Deze GPSroute is u aangeboden door:     Frans van Galen

Aantal reacties op Le Nez de Jobourg : [3]

7-3-2009 Frans van Galen
Het punt op de kaart van NormandiŽ van de route klopt volstrekt niet. Jobourg ligt vrijwel op de punt van het schiereiland Cotentin links van Cherbourg van onderaf gezien

22-7-2009 Jan Lant
Ik denk dat de start lengte coordinaat fout is
Moet een W zijn ipv een E
Nez de Joubourg ligt ten oosten van Greenwich

22-7-2009 Jan Lant
Maak de zelfde fout ten westen natuurlijkvan Greenwich