Totaal aantal GPStroutes

Afstand: 8 km
Geplaatst op: 11-11-2009
Start CoŲrdinaat: N 50.855965   -   E 5.872165
Honden? Het is toegestaan om de hond mee te nemen tijdens deze wandeling
Start bij station Schin op Geul. Bekijk vooral het restaurant-museum in het oude stationsgebouw!.

Over het spoor van de miljoenenlijn en dan naar rechts tot aan de t-splitsing waar u linksaf gaat. Direct achter de spoorwegbrug ga je naar links, volg het pad tot aan de verharde weg en ga naar rechts(walem) . Vervolgens eerste weg links en negeer zijpaden tot op de 4-sprong en ga linksaf richting de kluis. Je blijft dit pad volgen tot aan de 3-beeldjes (negeer alle zijpaden) Hier ga je naar rechts over de geulbrug richting kasteel schaloen. (eventueel een rustplaats) vervolg de weg richting rijksweg die u oversteekt en doorloopt tot aan het kapelletje en naar links gaat. Doorlopen tot aan de tsplitsing en ga links omlaag tot aan de verharde weg waar u naar rechts gaat. Volg deze weg tot aan het eerste huis en ga naar links, bij de volgende 3 paden ga je het middelste pad omhoog.
Boven aan gekomen ga je naar rechts en het volgend pad naar links. Volgende splitsing naar links en vervolg de weg tot aan de rijksweg (negeer alle zijpaden) Steek de rijksweg over en loop de breeweg in . Loop door tot aan de kerk en ga links af, neem na 50 meter achter de kerktrappen het kerkpaadje rechts omhoog. (aan de linkerzijde komt u langs het wijndomein Mauritius , waar de Chardonnay wijn wordt verbouwd.) boven aangekomen ziet u het station van Schin op Geul.

Deze GPSroute is u aangeboden door:     F. Sonders

Aantal reacties op Rondom Schin op Geul : [2]

22-11-2009 thelude
Het was een regenachtige dag in het noorden van Limburg. Op zoek naar een route in de meer zuidelijke regionen van Limburg die niet te lang was zodat we weer snel achter de open haard konden gaan zitten:) Een echte aanrader, lekker afwisselend, maar af en toe drukker (bij de bebouwde kom zoals altijd), niet te stijl, niet te plat. Heerlijk dus! En we hebben de hele dag zon gehad, geen garanties voor de toekosmt:)

Ludo en Lilian

10-11-2015 LHM Heijen
Vandaag deze route gelopen, het is een schitterende route door 'velden en wegen'. Helaas ging het bij het starten vanaf station Schin op Geul mis omdat ik de beschrijving niet erg duidelijk vond. Daarom even een aanvulling: als je de auto hebt geparkeerd bij het station, loop dan links de berg omhoog richting de brug over het spoor, en neem direct na de brug links het smalle paadje in. Verderop staat ook een fout '... nadat je de Rijksweg bent overgestoken, loop dan de Breeweg in..'dit moet zijn de Veeweg, anders loop je een stuk om! Veel plezier met deze wandeling.